سرمایه اجتماعی و کارآفرینی (۱۳۸۵)
کتاب حاضر نوشته ی دو تن از استادان جامعه شناسی دانشگاه کالیفرنیای شمالی است، نویسندگان در این کتاب سعی کرده اند اصول و مفاهیم سرمایه ی اجتماعی و شبکه ی اجتماعی را با نگاهی انتقادی بررسی کرده و آنها را در موضوعات مرتبط با کارآفرینی به کار گیرند. از این جهت منابع پژوهشی و ابزارهای تحلیلی ارزشمندی را معرفی می کنند.
این کتاب در اصل برای دانشجویان سال آخر و دانش آموختگانِ رشته ی کارآفرینی نوشته شده است، اما به جهت ویژگی های روش شناختی اش به کار دسته ی وسیع تری از محققان علوم انسانی می آید و می تواند آنها را با زبان پژوهش کارآفرینی در سطح بین المللی آشناتر کند. به همین خاطر، در بخش هایی از کتاب که مربوط به روش ها و مفاهیم شبکه پژوهی است، پیش زمینه هایی درباره ی جامعه شناسیِ ریاضی و گروه سنجی ضروری به نظر می رسد.
این کتاب با حمایت و به سفارش مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان ترجمه شده است، مترجم به هیچ روی ادعای به دست دادن ترجمه ای نهایی ندارد و سپاس گزار می شود اگر خواننده ای لغزش های ترجمه اش را به وی بگوید.