سرمایه اجتماعی و کارآفرینی (۱۳۸۵)

کتاب حاضر نوشته­ ی دو تن از استادان جامعه­ شناسی دانشگاه کالیفرنیای شمالی است، نویسندگان در این کتاب سعی کرده ­اند اصول و مفاهیم سرمایه ­ی اجتماعی و شبکه­ ی اجتماعی را با نگاهی انتقادی بررسی کرده و آن­ها را در موضوعات مرتبط با کارآفرینی به کار گیرند. از این جهت منابع پژوهشی و ابزارهای تحلیلی ارزش­مندی را معرفی می­ کنند.

این کتاب در اصل برای دانش­جویان سال آخر و دانش ­آموختگانِ رشته­ ی کارآفرینی نوشته شده است، اما به جهت ویژگی­ های روش­ شناختی ­اش به کار دسته­ ی وسیع­ تری از محققان علوم انسانی می­ آید و می ­تواند آن­ها را با زبان پژوهش کارآفرینی در سطح بین ­المللی آشناتر کند. به همین خاطر، در بخش­ هایی از کتاب که مربوط به روش­ ها و مفاهیم شبکه ­پژوهی است، پیش ­زمینه ­هایی درباره ­ی جامعه ­شناسیِ ریاضی و گروه­ سنجی ضروری به نظر می­ رسد.

این کتاب با حمایت و به سفارش مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان ترجمه شده است، مترجم به هیچ روی ادعای به دست دادن ترجمه­ ای نهایی ندارد و سپاس­ گزار می­ شود اگر خواننده­ ای لغزش ­های ترجمه­ اش را به وی بگوید.