اسباب معیشت یا یاریگری دنیای هنر

به مناسبت هفته پژوهش، گروه نقاشی دانشگاه سوره سلسله نشست های تخصصی مرتبط با حوزه نقاشی را برگزار کرد. در این راستا بنا بر اولویت های پژوهشی رشته نقاشی، سه سخنرانی توسط اساتید معتبر در حیطه های تخصصی برگزار شد.

در اولین جلسله از این سخنرانی ها خانم مریم افشار دانش آموخته  دانشگاه SOAS انگلستان پیرامون آخرین رویکردهای آموزش نگارگری در دانشگاه های معتبر انگلستان صحبت کردند و ضمن معرفی شیوه های نوین در این عرصه به شناساندن و تحلیل یکی از شاهنامه های محلی ایران در عهد صفویان به نام شاهنامه استرآباد پرداختند.

در دومین روز از این سلسله سخنرانی ها دکتر حمید رضا ششجوانی دانش آموخته اقتصاد هنر و از صاحب نظران این حوزه به تحلیل جایگاه هنرمند در چرخه اقتصاد هنر جهان و ایران پرداختند. ایشان ضمن تبیین ساز و کارهای حاکم بر بازار مالی هنر، با توجه به نظریه نهادی هنر به آسیب شناسی اقتصاد هنر در ایران و همچنین ارائه راهکارهایی برای بهبود وضعیت این حوزه پرداختند.

در سومین جلسه سخنرانی، خانم دکتر هلیا دارابی در ارتباط با خوانش اثر هنری از دیدگاه تاریخ اجتماعی هنر صحبت کردند، ایشان ضمن توصیف و معرفی دیدگاه تاریخ اجتماعی هنر و ارائه آرای صاحب نظران این حوزه به مقایسه این رویکرد با دیدگاه های فرمالیستی در ارتباط با خوانش اثر هنری پرداختند.